tisdag 1 februari 2011

Tro det eller ej, men jag har börjat att träna :).
Jag fick ett ryck och köpte en Crosstrainer för några veckor sedan för jag fick för mig att jag nu ska komma i form.
Jag vill helst slippa bada i vassen i år igen ;).
Det känns som min kropp håller på och rasar samman, det hänger på ställen där det INTE ska hänga och nu börjar man känna av att man inte är 25 längre ;).
Jag har ont i ryggen som tusan och det går inte över så nu måste jag försöka stärka musklerna i ländryggen.
Annars kommer jag snart varken kunna stå eller sitta :(.
Jag har har inte riktigt kommit igång förens i fredags. Det största problem var att jag fick mjölksyra i benen direkt och kunde omöjligt fortsätta, men i fredags gav jag mig inte och efter ett tag försvann faktiskt mjölksyran.
Första passet crosstrainade jag 3-4 km, i lördags 6 km och igår 6 km.
Inte så illa pinkat för mig som inte har tränat en enda gång i mitt liv (och jag har levt ganska länge :)).
Så nu finns det inga undanflykter längre, nu är det bara att köra på.
Jag tänkte köra varannan dag. Det får räcka.
Nu kan jag gluffsa i mig en hamburgare utan dåligt samvete....eller förresten, jag har aldrig haft dåligt samvetet när det gäller god mat :).
Är ett matvrak och kommer alltid att vara det. Sen är det väl bara att tacka generna för att man inte rullar fram utan ändå håller en normalvikt.




Åh.....titta vad jag hittade.
En bild på mig och vår tax Pelle :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar