tisdag 15 februari 2011

Nysrally

Jag undrar om jag reagerar på katterna när jag är förkyld, eller rättare sagt, jag är rätt säker på det.
Min näsa mår inte så bra för tillfället och när jag är hemma så har jag nysrally och jag tror det kan ha med dessa hårbollar att göra.
Hm....!!

Appropå katter. Ozzy höll på att driva mig till vansinne i natt.
Jag vaknade kl 4 av att Ozzy gick upp och började slicka på min sänglampa.
Så där höll han på tills klockan ringde kl 6. Suck!!!
Det är inte första gången heller så man undrar ju om han lider brist på något.....men en sänglampa av porslin, vad kan det innehålla??? Knäppa katt.
Ett tag var han helt galen i plastpåsar. Så fort han såg en så skulle han fram och snutta och slicka på den.
Och sen ska vi inte tala om lerkrukor.....dom ska han också sitta och slicka på.
Han har nog inte "alla chips i påsen" den där katten :).

Nej, nu funderar jag starkt på att gå och lägga mig.
Jag förstår inte att det ska vara så svårt att komma i säng i tid.......!
Jag vet ju hur trött jag är i morgon bitti, men jag tror jag drar mig för allt som ska göras innan man kan krypa ner under täcket och komma till ro.
Först ska sminket bort, tänderna ska borstas, katterna ska ha mat osv....När jag väl har krypit ner i sängen så måste jag läsa en stund innan jag somnar. Det kan bli allt från 15-60 min.
Man kan säga att jag läser mig till sömns för jag somnar med boken på magen var och varannan kväll ;).
Den där känslan när man somnar med boken i händerna är så skön, jag vet ju att jag sover, men orkar inte lägga ifrån mig boken ;).

Åh, vad jag längtar till gräsmattan ser ut så här.
Jag hoppas lökarna jag satte i höstas resulterar i denna vackar blomma :).

1 kommentar:

  1. Ha ha ja katter kan ha lite konstiga saker för sig. Och inte kan det vara salt Ozzy är ute efter på en porslinslampa? :) Jag längtar också till våren, starkt. Nu är det så in i helvete kallt, hua och brr. Kram Linda

    SvaraRadera