söndag 6 februari 2011

Myshelg :)

I fredags tog vi ledigt och åkte upp till våra vänner i Vikarbyn utanför Rättvik.
Det var jätte skönt att slippa stressa och åka upp redan på fredagen.
Vi har bara tagit det lugnt och haft det jätte skönt.
Eva och jag har virkat och jag blev klar med en virkad korg. Jag är jätte nöjd med korgen så det lär bli flera. Den jag gjorde i helgen är inte så stor, men lagom till att ha en toalettrulle i så den hamnar i badrummet på övervåningen där vi inte har någon toalettrullshållare.
Rullen står i lilla fönstret och det blir lite finare om den står i en korg :).

Martin har varit som en ängel hela helgen och det har varit så skönt. Hemma är han annars en riktigt surpuppa, men han har lekt och har haft jätte roligt med kompisen Tuva.
Lilla Thea har vuxit och är ett riktigt litet charmtroll. Hon är så sööööööööt <3.

Idag innan vi åkte hem var vi ner till Siljansbadet där som har gjort ett gigantiskt isberg.
Dom har tydligen haft ett långt rör som det sprutat vatten ur och sedan har vattnet frusit till ett berg.
Se bilderna nedanför.








I mars kommer familjen ner till oss och hälsar på över en helg och jag längtar redan.
Vi bor så långt ifrån varandra så det känns extra kul när vi väl ses.

Igår drabbades jag av en konstig "magåkomma" som gjorde att jag blev lite rädd.
Hela dagen hade jag ont i magen, en konstig magvärk jag aldrig kännt förr, men på kvällen blev det nästan outhärdligt. Då började jag få ont i ryggen, precis där njurarna sitter och då blev jag orolig. Det gjorde så ont att jag hade svårt att stå.
Sen rätt som det var så släppte allt, tack o lov....jag vet inte om jag klarat natten annars.
Jag satt till och med och längtade efter mina "superdunderpiller" som jag fick när jag opererade foten ;).
Extra jobbigt är det när man inte är hemma och så ska man försöka att vara trevlig och inte visa hur j-a ont man egentligen har. Jag hoppas jag inte verkade allt för sur och grinig under tiden smärtan satt i :).

Oj, nu är det Solsidan.....

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar