fredag 25 februari 2011

När jag lyfte Alice (katten) idag så skrek hon. Jag blev så klart oroligt och började känna överallt, men upptäckte ingenting.
Sedan såg jag att hon höll på och slickade sig i rumpan och då fick jag se en JÄTTE böld.
Stackars, stackars Alice. Det måste ha gjort jätte ont.
Det är säkert Ozzy (den andra) katten  som bitit henne igen. Han bet henne där en gång förr och då fick jag också åka till veterinären med henne, men denna gång var svullnaden större än en golfboll.
Jag ringde veterinären och fick nästan komma direkt.
Jag är hemma med Martin eftersom våra magar inte är så bra än, men jag ringde och frågade farmor och farfar om dom kunde passa honom ett tag så att jag slapp ta med mig honom.
Jag skjutasade dit honom och sen for jag vidare till veterinären.
Väl framme så konstaterade dom att det måste opereras. Jag fick lämna henne där för dom skulle söva henne och öppna upp för att få ut allt i bölden.
Jag ska hämta henne före kl 16 idag och det ska bli intressant och se hur hon mår då.
Hon lär få ha tratt på huvudet och det är en skräckupplevelse. Sist hon hade tratt så höll hon på att strypa sig själv....hon var skogstokig med denna tratt på sig så till slut fick jag ta av henne den.
Vi får väl se hur det går den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar