söndag 24 april 2011

WOW.......vilken underbar helg :).
Vädret är helt underbart och jag tycker inte det behöver bli varmare än så här. Då mår jag som bäst.

Igår på påskafton bjöd mamma oss på påsklunch vid Västerbol (stugan). Vi satt och gassade på altanen och inte ett moln så långt ögat kunde se.
Idag har vi bökat i trädgården. Johan försöker klyva almarna som vi tog ner för några veckor sedan. Dom är jätte stora och han får han en kil och slägga för att få sönder dom. Sen ska ju skiten klyvas i ytterligare mindre bitar. Jag är glad att han gör det för själv skulle jag inte orka.
Jag har planterat massor här hemma. Först har jag anlagt en ny rabatt för första gången i mitt liv. Det är en gammal sandlåda som ligger nordväst så det finns inte mycket växter att välja på, men nu så, nu ska det växa lite där.
Det ska bli spännande att se i slutet av sommaren och ännu mer nästa år då allt kanske blivit lite större. Nu ser det ganska löjligt ut måste jag säga, men jag vet att det blir bättre sen ;).
På eftermiddagen så åkte vi till svärföräldrarna och grillade. Supergott.

Mina krolliljor börjar komma upp. Tråkigt nog så kommer det upp en hel hög
i gräsmattan, inte bra eftersom den ska klippas.
Vårlöken är på väg  upp överallt. Trodde det var ogräs först :).
Jag har slitit och dragit och undrat vad sjutton det är för skit
som kommer upp....hehehehhe!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar