lördag 2 april 2011

Idag var det stora trädfällardagen här hemma på Kullen.
Vi har några almar som tyvärr fått almsjukan och dött. Dessa träd har stått ganska illa till och jag har varit orolig varje gång det blåst storm ute. Dom har stått döda i ganska många år om jag förstått det rätt så det var verkligen dags innan dom blåser ner av sig själv.
Svärfar och svärmor kom vid kl 10 och då satte vi igång. Svärfar och Johan har sågat och grejat med dessa stora träd medans svärmor, jag och lille Martin har fixat med allt ris som inte kan användas till ved.
Jag kan säga att jag är helt slut och jag längtar inte till morgondagen så smärtan säkert kommer kännas sju resor värre.

Detta träd var störst och värst att fälla eftersom det inte fanns så mycket plats för att det att landa på.
Ena sidan är huset och andra sidan en slambrunn och en slänt.
Som tur var så hade jag ju svärfar och Johan som är "proffs" på att fälla träd och det landade mitt mellan huset och slambrunnen. Perfekt :).


Svärfar har jämnat till denna gigantiska stubbe så att jag kan ha en stor blomma på den i sommar :).


Det växte jätte mycket fin lav på dom döda almarna och jag hade önskat att jag kunnat fotografera närbilder med systemkameran, men batteriet var slut så jag fick ta fram "partykameran".

Lille Martin var med och körde ved......det tyckte han var jätte kul :).

Tjingeling!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar