lördag 16 april 2011

Vilken dag :)
Det började med att jag skulle vila en stund igår kväll medans Johan och lille Martin skulle åka och hälsa på Johans bror en stund.
Vad händer, jo jag vaknade vid kl 2 i natt :). Snopet!!! Nästa gång vaknade jag kl 4 och tänkte nästan gå upp, men lyckades somna om igen. Kl 6 började Martin att ropa -Mamma, mamma!! Då var det bara att gå upp. Snygg man var då, sminket satt på, eller rättare sagt utsmetat i hela ansiktet. Håret hade jag satt upp med två stora nypor och dom satt fortfarande kvar ;). Hehehehe....så kan det gå.

Eftersom jag ändå var upp så tidigt så passade jag på att dammsuga och pyssla lite innan Johan kom upp.
Sen drog jag in till stan. Jag hade fått en värdecheck från Albrekts Guld på 770:- och det måste man ju utnyttja. Det är inte varje dag man får välja och vrak "gratis".
Det blev ett silverarmband, 4 par örhängen, påskpynt ( 3 jätte söta tuppar), smörgåstårskniv och tårtspade i nysilver och en silverring :).
Efter det var jag till Plantagen och köpte 4 säckar plantjord, nät, gräsfrön och krukor.
Sedan vidare till Landqvists Handelsträdgård. Meningen var att jag skulle titta på perenner som trivs i skugga, men dom är så små och ynkliga än så jag väntar ett tag till. Istället blev det en blomlåda och penseér.
Hem och planterade dom i krukor. Fyllde på en grop ( en gammal sandlåda) med 350 liter jord. Och ännu mera behövs innan den gamla sandlådan är en rabatt.
Sen passade jag på att skola om tomatplantor och purpurklätt (måste googla vad det är egentligen:)). Nu är det fullt i alla mina fönster. Vet inte hur jag ska göra med resten när alla ska skolas om.

Sen tog jag fram trimmern och började klippa Martins hår. Jag insåg att det var svårare än jag trodde och nästa gång blir det frisören igen. Det blev lite ojämnt och så. Trimmerfan tog inte riktigt som den skulle.
Martin var lite för långhårig för att det skulle funka bra.

Ikväll har jag suttit med fötterna i fotbad. Det behövdes verkligen efter denna dag. Jag önskar att det fanns något mot min rygg också. Känner mig som en gammal tant som knappt kan räta ut den när jag suttit.
Jag måste gå till en naprapat igen, för snart orkar jag inte längre.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar