fredag 29 april 2011

Nu har jag ÄNTLIGEN fått reda på varför jag har så ont i ryggen.
Jag har diskproblem.....inte ett diskbråck där bråcket trycker på nerver utan disken ligger och retar sån jag får ont i ländrygg, höfter, mage och ischias.
Skönt att få veta vad det är. Jag har haft ont sedan hösten 2009 och det blir inte bättre.
Nu vet jag hur jag ska göra för att det inte ska förvärras. Vissa rörelser tex situps bara förvärrar problemet.
Jag ska få en remiss till en sjukgymnast så jag får lära mig vad jag ska och inte ska göra.

Nu över till något helt annat. Det verkar bli ett perfekt år för Krolliljor i år.
När vi flyttade in i somras så växte det Krolliljor i backen här på Kullen och i år blir det MASSOR.
Jag har räknat till ca 70 st bara i gräsmattan och där sitter dom ju väldigt bra. Vi som ska klippa gräset där :(.
Jag har försökt att flytta på några och nu när det kommer upp så många så måste jag försöka flytta på fler. Funderar på att gräva upp några och sätta vid stugan också.
Det känns synd att dom bara ska klippas ner. Det går ju inte att gå runt med gräsklipparen eftersom dom växer överallt.
I backen kommer det också massor och där får dom sitta i fred eftersom det är en skogsbacke :).

Så här ser dom ut när dom börjar titta upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar