tisdag 19 april 2011

Hemma med lillglutte

Igår kväll när Martin skulle gå och sova så kändes han så varm. Vi tog fram tempen och han hade 39 grader.
Hm...........så det var bara att vara hemma och vabba idag.
Som tur var så har han inte haft någon mer feber men vi funderade på vad det var som gjorde att han hade så hög på kvällen.
Av en ren slump kan man säga, så kom vi på vad det är.
Johan har varit hos tandläkaren och lagat en fyllning idag och det ville Martin se så han tog fram sin ficklampa och började att lysa i munnen på Johan. Sen ville han att Johan skulle lysa i hans mun och då fick han se en massa röda prickar och blåsor i hela gommen. Jag började att googla prickar och blåsor och fick fram "höstblåsor". Då ramlade kronan ner.....Martin har prickar runt munnen och igår kliade han som tusan under fötterna. Först trodde jag att han hade fått myggbett, men dom har ju inte kommit än.
Nu förstår jag att allt hänger ihop ;). Man kan ju få feber när man har höstblåsor så där har vi förklaringen.
Igår gnällde han att det gjorde ont i munnen när han drack vatten, men Johan trodde han då hade bitit sig i munnen.
Martin får vara hemma i morgon också. Han har säkert smittat ner alla redan eftersom man smittar som mest precis innan det bryter ut, men för säkerhetsskull får han vara hemma.

Eftersom jag var hemma idag så försökte jag göra lite nytta. Jag tvättade 5 maskiner och hängde ut det för tork. Det luktar så underbart när det hängt ute, speciellt sängkläder som man kryper ner i....!
Michelle har en egen tvättsäck på rummet och jag har sagt att om hon vill ha något tvättat så får hon gå ner med det, men tror ni hon gör det. Frågar jag henne så säger hon att inget behöver tvättas. Jo, tack, idag har jag tvättat massor av kläder som är hennes, och hon som alltid säger att hon inte har något.

Vet ni förresten, hon har gått och förlovat sig (?). Hm....vad säger man???
Dom har varit ihop i ca 6 mån. Han är jätte trevlig och go, men jag tycker dom är lite väl unga.
Skit samma, gjort är gjort.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar