torsdag 9 juni 2011

Nya i familjen

Oj, nu är sommaren här..........Det är så varmt att jag inte ens orkar dammsuga hemma.
Skiten ligger ju kvar ändå så det spelar ingen roll ;).

Vi har fått nya familjemedlemmar här hemma.
Säg välkommen till Malte & Sune.................

Jag har alltid velat ha marsvin, men det har inte blivit av.
Vi hämtade hem dom i måndags så dom håller på och vänjer sig vid att bo här hemma.
Det är två killar, halvsyskon. Malte föddes 31 mars och Sune i mitten av april. Dom har samma pappa.
Dom är än så länge ganska rädda av sig, men när jag väl får upp dom i famnen så blir dom lugna.
Jag läste att dom kan vara still som en staty om fara närmar sig så kanske är dom livrädda när jag tar upp dom ;).
Jag hoppas dom blir riktigt tama och gosiga.
Dom piper när vi prasslar med påsar, då vet dom att det är mat på gång.
Det är otroligt vad med ljud det kan komma ur något så litet.
Katterna bryr sig inte alls om dom så det går jätte bra.
När vi kommer hem från jobbet så ställer jag ut buröverdelen på gräsmattan så att dom får vara ute och äta gräs. Det är mycket C-vitamin i gräs och det behöver dom.
Jag ska försöka få tag i en betesbur som dom kan vara i så slipper jag släpa denna bur ut och in.

Vad fort det går nu, allt blommar över alldeles för fort. Syrénerna har blommat ut...snyft!! Dom var ju så vackra. Mina bondpioner slog ut så fint i helgen och nu börjar blommorna rasa av.
Jag önskar allt kunde blomma längre.....!!!

Nej, nu ska jag gå och ta mig några hårda mackor....magen kurrar.

Tjingeling


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar