söndag 12 juni 2011

Är vi dom enda i hela landet som inte får regn? Det verkar så.
Tydligen kom det en liten regnskur i morse, men den slutade lika snabbt som den började.
Man ska inte klaga på sol och värme, men vi behöver verkligen lite väta nu för gräsmattan ser ut som en torr öken och på vissa ställen har det bildats torrsprickor.

Igår åkte Martin och jag till stugan. Vi hade inget att göra, sambon började att tillfriskna, men var matt och slut så då kunde vi lika gärna åka iväg.
Martin somnade kl 23 och vaknade 10.40 idag :). Jag var upp och försökte väcka honom men fick ge upp. Snacka om att sova.
Som tur var så somnade han i hyffsad tid ikväll.

I sommar får jag bara 3 veckor semester så nu funderar jag på att plocka ut strödagar här och där. Kanske skulle man ta ut semester på fredagar och föräldrapenning på måndagar i 5 veckor. Tänk vad skönt det skulle vara ;). Ska prata med chefen och kolla om det går för sig. Kanske är det helt kört, men då funderar jag istället på att gå ner i tid för det har man ju rätt att göra när barnet är under 8 år. Tyvärr så känns det ganska hårt på lönen :(.



En liten aktiv humla på upptäcksfärd.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar