torsdag 16 juni 2011

I mogon är jag och lille Martin lediga. Så otroligt skönt. Mamma ska komma hit och sen kanske vi hittar på något att göra.

Jag var och klippte mig idag. Lade in lite mörkare färg och lite ljusa slingor så nu är det lite liv i håret igen.
Frisören sa att det var bra om jag använda ett schampo just för färgat hår så håller det längre så jag frågade vad hon rekommederade. Hon sa att dom hade ett erbjudande på att ta 3 betala för 2 för ett visst märke.
Jaha, sa jag och så gick vi fram till hyllan. Jag såg inga priser, men tänkte att "hur dyrt kan det var".
Så jag tog schampo, balsam och en hårspray och när vi kom fram till kassan så berättade hon vad balsamet, som var dyrast kostade och sen hamnade jag i ett slags "koma" för jag hörde inte vad resten kostade.
HJÄLP!!! Det var lite mer än vad jag hade räknat med. Jag som annars brukar köpa Matrix schamop och balsam och det tycker jag är ganska dyrt. Det var inget mot det här kan jag säga.
Jag får han en liten andakt i duschen varje gång jag schamoperar håret nu ;).
Som tur var så fick jag tillbaka på skatten och NY resen blir inte av i höst :(.
Vi åker i vår istället och tills dess ska man väl har skrapat ihop lite mera slantar.

Vi var och hämtade en betesbur till marsvinen idag. En gammal arbetskollega frågade om vi ville ha deras och den tog vi tacksamt emot. Den är jätte fin och helt perfekt till lilla Malte & Sune.
I morgon ska dom få prova den för första gången och det blir nog succé skulle jag tro. Nu slipper jag bära burgallret in och ut hela tiden.

Tjingeling


Dom härlig Alliumblommorna har blommat ut nu, alldeles för fort för mitt tycke.
Dom vita jag satte kommer snart att slå ut och jag väntar med spänd förväntan,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar