tisdag 19 oktober 2010

Vilken resa...........

Jösses vilken pärs.....först opererade jag foten, det gick jätte bra, och efter det blev jag sjuk.
Jag lyckades dra på mig en infektion med influensa liknande symptom. Typiskt mig!!!
Jag har aldrig varit så sjuk i hela mitt liv (tror jag).
I normala fall så får jag aldrig feber, men denna gång har jag runt 38,1 grader och det är nästan en "nära döden" upplevelse för mig som annars ligger på 36,1-36,2.
Det var på torsdags kvällen jag började känna mig hängig och sen på natten bröt det ut. Jag hade JÄTTE ont i halsen, öronen, huvudet, nacken och kroppen. Mådde SKIT helt enkelt.
Jag är så otroligt tacksam som har min sambo för hade jag varit ensamstående med barn så hade jag nog inte överlevt.
Som tur var så hade jag både Ipren, Alvedon och superdundertabletterna Dexofen hemma för foten.
Efter 2 alvedon, 1 Ipren och 1 Dexofen så kunde jag sitta normalt i soffan en kväll.....hehehehe!!!!
Det är lätt att skratta åt det så här efteråt, men när man är där, ja då är det inte roligt.
Jag var till läkaren igår och han sjukskrev mig veckan ut och blev ordinerad att vila. Hm....precis som jag orkar göra något annat?
Jag är hemma i morgon också, men sen vill jag tillbaka till jobbet igen. Än har jag inte blivit rastlös av att vara hemma som jag annars brukar bli, men det är väl för att jag fortfarande är så trött och slut efter denna "resa",
Om jag blir erbjuden att få vaccin mot årets influensa så tänker jag inte tveka en sekund.....jag tar alla jag behöver för det här vill jag inte genomgå en gång till.

Tjingeling



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar