måndag 8 augusti 2011

Var till sjukgymnasten idag. Provade akupunktur. Jag som är livrädd för dessa små nålar klarade det galant. Jag är beredd att prova vad som helst för jag orkar snart inte med den här smärtan längre.
Jag har en diskutbuktning i ländryggen och jag har haft konstant ont sedan hösten 2009. Börjar bli bra less på det här nu.
Vissa dagar känns det lite bättre och vissa dagar är ett rent helvete.
Det som är svårast är att sitta. Jag måste sitta rakt i ryggen, ingen böjning framåt alls. Annars triggar jag igång smärtan. Jag har fått en övning där jag ska böja ryggen bakåt. Nu måste jag verkligen ta tag i och göra denna övning ordentligt varje dag.
Smärtan börjar gå ut över mitt humör nu och så ska det inte vara tycker jag.
Jag hoppas akupunkturen ger resultat. Än så länge känner jag ingen skillnad, men jag håller alla tummar jag kan för att det ska bli bättre i morgon.

Nu är vår altan i stort sett klar och idag var vi in och tittade på trädgårsmöbler. Dom rear ut möbler överallt så det finns knappt inga kvar. Annars är det smart att köpa nu när allt är så billigt.
Vi köpte en grupp i konstrotting som består av en liten soffa, två fotöljer och ett bord.
Denna grupp ska vi hämta i morgon och det ska bli spännande att se hur det blir.
Jag fastnade för ett stort bord som var jätte smart med en extra iläggsskiva som satt liksom under bordet, men bordet gick på nästan 9000:-. Lite väl saftigt då vi ska ha 6 stolar till också.
Annars hade det varit perfekt på vår STORA altan :).
Vi håller just nu på och funderar på ett annat bord med samma stolar, ett bord som var MYCKET billigare, men dock kanske lite för modernt för att det ska passa vårt hus.
Hm......beslutsångets!!!!

I morgon är det dax att arbeta igen. Idag har jag varit ledig. Jag har tagit ledigt måndagar och fredagar augusti ut :).

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar