onsdag 3 augusti 2011

Jag började jobba i måndags. Det var jätte tungt att komma upp, men så fort jag kom till jobbet och hade varit där några timmar så kändes det som man inte hade haft semester.

Jag och svärmor var på backluckeloppis och sålde grejer i söndags. Det var en ny erfarenhet.
En del var som gamar när man höll på att packa upp och sen var det väldigt många som tjaffsade om pris, försökte pruta på allt och kunde stå i upp till 20 min innan dom gick därifrån.
Helt otroligt.
Jag sålde för över 1300:- så det var ju bra :).
Fick en bränd axel på köpet då jag hade solen från vänster hela dagen ;). Snyggt.....NOT!

Ikväll har jag grundmålat 3 st hyllor. Dessa hyllor fanns i huset när vi flyttade in var av en satt på kattvinden. Jag har inte tänkt på den förut, men så en dag så såg jag denna lilla söta hylla i ett annat sken....jag såg den vit istället för den grönbetsade färgen den hade.
Jag har grundmålat denna hylla 2 ggr, men det lyser fortfarande igenom. Får nog måla den 2 ggr omn det ska täcka.
Sen satt det två små hyllor i träfärg i köket som jag nu plockat ner och grundmålat. Dom kan nog bli ganska fina som vita :).
Det är riktigt kul att måla, i lagom mängd.
I höst har jag gett mig tusan på att vi ska börja med hallen. När vi flyttade in så sa jag att vi skulle fixa hallen direkt eftersom färgerna är fruktansvärda. Nu har det gått över ett år och den har fortfarande samma färger.
Det är så svårt att börja för lille Martin ska vara med och trassla hela tiden. Han är så hjälsam, alldeles FÖR hjälpsam :). På något sätt så måste vi lösa det. Vi får i värsta fall måla när han sover.
Det är betsade träpanel på halva väggarna och det kan nog vara lite klurigt att måla det, men vi får väl grunda ett antal ggr så kanske det går. Träpanelen ska bli vit och det övriga tror jag ska bli sandfärgad. Då blir hallen ljus och fräsch. Golvet skulle också behöva bytas för det är en klåpare som gjort det och kanske ska man ta det på samma gång. Vi måste lägga om klinker och golvvärme.



Dessa foton ska nog bli canvastavlor så småningom....vad tycker ni?

Tjingeling


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar