fredag 18 mars 2011

Lite summering av veckan som gått.
Det började bra i måndags. Jag var för en gångs skull på jobbet före kl 07.00, humöret var på topp och allt kändes jätte bra. Vad händer, jo jag slår ner en hel glaskaraff med vatten ner på stengolvet i lunchrummet.
Fint, fint, fick börja med att plocka glas och torka vatten.
Då började jag undra hur dagen skulle sluta, men tro det eller ej, det hände inga mer tokigheter denna dag :).
Annars brukar det ju bara rulla på med galenskap hela dagen.

Sen har dagarna bara rullat på i vanlig takt, har haft det väldigt lugnt på jobbet och det är jag inte riktigt van vid. Sånt gör mig nästan mer stressad än när jag har mycket att göra :). Är man knäpp eller :)?
Ja, ja nu är det i varje fall helg.
Michelle och jag fick äntligen våra arslen ur vagnen och åkte till banken och fixade legitimation och kontokort åt henne. Det var verkligen på tiden.

Jag var på en jätte intressant föreläsning på jobbet igår. Det var en kollega till mig som är hjärtkirurg som gick igenom hjärtat, artärer, vener och en massa annat som har med våra produkter att göra.
Han gjorde hela föreläsningen spännande, intressant och rolig :). Jag skrattade högt ibland eftersom hans humor här helt underbar ;).
Sen efteråt var det pubkväll på jobbet men vi hade ingen barnvakt åt Martin så vi åkte hem.
Jag gick faktiskt och la mig efter Antikrundan :). Så trött, så trött!

Mamma har genomgått en ablation denna vecka. Hon lades in i tisdags för en massa provtagningar och liknande och sen igår gjorde dom själva ingreppet.
För er som inte vet vad en ablation är så är det ingrepp man gör när någon lider av svårt förmaksflimmer.
Man går antingen in och bränner eller kyler på vissa punkter i hjärtat. På mamma kylde dom och det hade gjort väldigt väldigt ont ibland.
Det konstiga var att det gjorde mest ont i käkarna och i näsan under ingreppet. Hm...kroppen är bra konstig.
Jag hoppas det blir bra nu och att hon slipper detta som hon lidit av så länge.
Ibland måste man tyvärr göra om det, men jag håller en tumme på att hon slipper.

Jag var in hos en tatuerare i veckan för att kolla om det går att göra en cover up på min hemska lilla blekta ros jag har på överarmen och det skulle inte vara några problem ;).
Nu ska jag bara bestämma vad jag vill ha....lättare sagt än gjort.
Jag vet på ett ungefär vad jag vill ha i varje fall och det är ju bra.
Vi får väl se vad det blir. Något ska det bli i varje fall.

Ja, sen har det inte hänt så mycket mer denna vecka, inte vad jag kommer ihåg i nuläget.
Men man är ju sån, glömmer bort en massa ;).

Tjingeling,

   Längtar....................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar