torsdag 31 mars 2011

2:a dagen jag är hemma och vabbar med lille Martin.
Han hostar och har förkylningsastma.....lilla vän :(. Det är så otäckt när det viner i bröstet på honom.
Som tur är så verkar han klara det ganska bra och jag håller en tumme på att slippa åka till akuten.
Han inhalerar sin astmaspray, men den gör så att han blir helt vild och galen :).
Igår fick jag kämpa för att hålla honom så lugn som möjligt eftersom astman blir värre när han far runt som ett yrväder.
Idag har han inte fått lika mycket och nu ligger han faktiskt och sover. Igår blev det ingen vila för honom eftersom han aldrig kunde lugna ner sig.
Jag passade på att gå ut och hänga upp tvätt......första för i år ;).
Det luktar ju så underbart med tvätt som hängt ute. Jag fick nypa fast kläderna ordentligt för det blåser ganska mycket just där tvätten hänger.
Jag satte mig ute i en stol i ca 30 min. Bättra på fräknarna lite :).
Synd bara att det blåser så mycket, annars hade jag kunnat sitta längre.
Nu sitter jag bara och njuter av tystnaden, det är inte så ofta tyst i det här huset.

Johan ska jobba över lite ikväll och sen efter det ska han direkt på föräldrarmöte på Förskolan, skönt att jag slapp.
Farmor och farfar kommer hit och passar Martin en stund sen för jag måste till banken med Michelle. Hon har fixat VISA kort och det måste aktiveras. Sen har hennes LEG äntligen kommit så vi ska passa på att hämta det också.
När vi ändå är ute och far så kanske vi åker förbi optikern och fixar intyg till körkortstillståndet. Det beror på hur lång tid allt tar.
Det lär inte gå någon nöd på Martin i varje fall. Han älskar sin farmor och farfar <3.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar