torsdag 29 augusti 2013

Kolik :(

Idag bara sover Signe. Hon hade ont i magen i stort sett hela dagen igår och sov nästan ingenting så det måste vara det hon tar igen idag. 
Så skönt för henne ( och mig ;)). 

Jag fick ett tips om en nappflaska från Dr Brown så sambon ska få köpa med sig en sån hem idag. 
Sen är det bara att hoppas att hon blir bättre. Det ska tydligen minimera risken för kolik då luften åker ur på något sätt. 
Vi kör MAM idag men jag tycker hon sväljer ner mycket luft. 

Jag har förberett för att Signe ska få bada men efter att hon ätit så somnade hon igen. 
Hon gillar inte att bli badat så det är verkligen en utmaning. Jag brukar vara helt döv på öronen efter så denna gång ska jag sätta i proppar. Mitt "skadade" öra, som jag hör dåligt på i vanliga fall, är ännu sämre efter bad och kolikskrik. 
Måste skydda det nu. Annars kanske jag tappar ännu mera hörsel och det vore synd då jag redan idag lider av det :(. 

Ikväll ska jag försöka åka iväg och vaccinera Lenny. Om han är inne och jag får tag på honom vill säga ;-). 
I morse låg det 2 halvätna råttor på trappen, en hel råtta och en sork. 
Hm...ska kolla med veterinären om dom kan skriva ut avmaskningsmedel. Det finns medel som man droppar i nacken. 
Skit smart istället för att hålla på med tabletter. 

Oj då!!  Nu är det någon som vaknar :). Dags för badet ;). 

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar