onsdag 16 mars 2011

Tänk, nu är det ljust på morgonen när man går upp.
Jag har jätte svårt att kliva upp när det är kolmörkt, det är som att kroppen inte vill vakna, men nu är det mycket lättare.
Det är så härligt att se hur snön smälter här i backarna och nu är det bara mitt uppe på Kullen som det är massor av snö kvar.
Jag längtar tills alla blåsippor börjar blomma och tills lökarna börjar komma upp med sina vackra blommor.
Åh....kan det inte snabba på lite nu ;).

Jag har sått tomater, Rudbeckia, Petunior och lite annat och en del börjar redan gro.
Det ska bli jätte spännande att få följa ett litet frös uppväxt :). Ja, om  inte katterna äter upp skiten som dom gjorde förr en gång. Då var jag inte glad kan jag säga.
Ozzy använder hela örtagården som toalett så ska jag plantera ut något där så måste jag täcka över med något tills plantorna blivit så stora att han inte kan gräva upp dom.
Dom får ju näring i varje fall.

Tjingeling

1 kommentar:

  1. Eva! Jag längtar också till våren, blommorna och de små musöronen på björkarna. Men vad hände på himlen idag?? Snö! Blir galen!
    Kram på dig!
    Linda

    SvaraRadera