tisdag 1 mars 2011

Jag var till veterinären med Alice idag för att ta bort dränaget. När dom tog bort det så gick såret upp.
Det var bara att lämna henne där för dom skulle ge henne lugnande och sen sy ihop henne igen.
Suck, jag tycker så synd om lillskruttan :(. Det måste göra så ont.
Den här gången fick hon en antibiotikaspruta som skulle räcka en vecka så nu slipper jag ge henne medicin.

Allt det här får mig att tänka på dom som skaffar djur och sedan skiter i att försäkra, vaccinera, kastrera och ge djuret den vård det behöver.
Ett exempel är att en katt kostar ca 10.000:- /år.
Det tänker inte många på.
Har man inte råd med det så ska man heller inte skaffa en katt. Inget annat djur heller för den delen.
Jag blir så förbannad på folk som bara skaffar katter som slit och släng.
Värst är dom som skiter i att kastrera sina katter och skaffar kull på kull med kattungar. Eller låter sin okastrerade hankatt springa omkring och pissa överallt.
Vad ska man med katt till då??? Jag bara undrar.
Så där ja, nu fick jag ur mig lite ilska. Det behövde jag :).

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar