söndag 11 augusti 2013

Jobbigt beslut!

Usch!!! Jag har tagit ett jätte jobbigt beslut. Det är bland det värsta jag har gjort men det är tvunget. 
Ozzy och Alice ska få somna in :(. 
Det går inte längre. Dom tar mer energi än ger och vi är frustrerade hela tiden. 
Tanken fanns även när Martin föddes men då kunde jag inte men jag orkar inte en gång till.
Det kan tyckas grymt då de är relativt friska men vi orkar inte med allt katthår och alla spyor.
Den dagen dom är borta sk vi köpa nya överkast, filtar och plädar. Det går inte att få bort håret genom att tvätta i maskin. Tänk, jag kan kanske köpa mattor igen ;-). Har inte haft en matta på över 10 år. 
De jag hade blev nerspydda och fick kastas. 

Det känns rent ut förjäkligt att behöva göra detta men som sagt, vi orkar inte längre. 
Nu när Signe har kommit till världen så är det jätte besvärligt. Man måste hela tiden tänka ett steg före. Lämnar jag vagnen obevakad så är det genast en katt i vagnen. Så fort vi lämnat den så måste myggnät dras på. Dörren till sovrummet har vi nu alltid stängd vilket resulterar i att luften står helt still där inne. Hjälper inte att ha fönstret öppet då vi har självdrag i kåken och måste då få cirkulation i rummet. 
Babysittern får vi ställa upp och ner mot en vägg. Annars är den nerhårad och nerspydda i ett nafs. 
Så här får vi hålla på med allt hela tiden och det tar slut på ens energi. 
Har man inte haft Helig birmor så kan man inte förstå hur mycket dessa hårar och spyr. Hade jag vetat detta från början så hade jag aldrig skaffat dom. 
Inte ens i min vildaste fantasi kunde jag ana detta. 

Det kommer att ta flera år innan allt katthår är borta. Det sitter överallt. 

Lenny får vara kvar. Han är ju vanlig Huskatt och gör inte så mycket väsen av sig. Ja om man bortser från alla sorkar, möss, råttor, fåglar och ödlor han fångar och även släpar hem. Helst in!!??
Han hårar i varje fall som en "normal" katt och det kan jag leva med. Vi behöver inte kasta och köpa nytt. 
Spyr gör han inte heller. 
Han kryper inte in i varje skrymsel och vrå och han skriker inte som en viss Ozzy gör. 
Ozzy går ner och skiter på grannens gräsmatta hela tiden och det är inte heller så jäkla kul. Man får ju skämmas. Snart kommer det nya hyresgäster :(. 

Som sagt, jag vet inte hur jag ska kunna ta mig iväg och göra detta men beslutet är fattat och tid bokad. 
Jag får stålsätta mig själv men vet att jag kommer gråta ögonen ur mig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar