torsdag 12 maj 2011

Tjoho

Jag har sått tomatplantor och jag satte "några" extra eftersom jag vet av erfarenhet att inte alla börjar gro.
Host,...host...det resulterade i att ALLA började gro!!! Min mamma har fått 2 st och idag fick även min bror 2 plantor. Nu har jag "bara" 6 st kvar :).
Först tänkte jag ta hem några gamla fönster från mamma som jag tänkte luta mot en vägg och på så vis ha ett litet växthus, men sen hittade jag 2 trä lådor som stod här när vi flyttade in. Det har legat en massa skit i dom, men nu är dom tomma och ikväll tog jag fram målarpenseln och målade dom röda. Lite snyggar nu måste jag erkänna. Jag kan sätta 2 plantor i vardera och sedan bara ställa dom mot en solig vägg.
Inte så dumt tror jag. Tyvärr blåser det ju alltid här på Kullen så jag får binda fast dom ordentligt.
Jag lyckades skada mig när jag målade, fråga inte vad jag gjorde för helt plötsligt fick jag jätte ont i höger skulderblad och nu hugger det när jag andas. Ska man inte ens kunna måla lite utan att få ont???
Suck, bara att bita ihop.

Idag fick vi ett jätte tråkigt besked på jobbet. Det gäller våra kollegor i en annan division och det gör ont i hela mig när jag tänkte på vad dom måste gå igenom just nu :(. Det får en att tänka efter och inse att allt inte är för evigt.

Ta väl hand om er där ute.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar