söndag 22 maj 2011

Full fart hela helgen

Vad kul det är nu när man ser allt som börjar växa i trädgården. Extra spännande är det eftersom det är första våren här på Kullen.
Igår skrotade vi i trädgården, klippte gräs, rensade ogräs, piffade och grejade i stort sett hela dagen.
På kvällen var vi bjudna till sambons bror som fyllde år och där bjöds det på grillat. Mums!
Jag körde så tyvärr blev det inget vin för min del :(.
Vi spelade kubb och vi tjejer förlorade.....hm....!! Inte bra, men vi tar igen det nästa år.

Idag var vi med svärföräldrarna till Trädgår´n i Söderfors. Det är en handelsträdgård och jag har aldrig sett så många olika rosor och klematis. Svärmor var på jakt efter en klematis eftersom hennes dog under vintern. Själv köpte jag ett gäng stenpartiväxter. Mitt nya projekt är ett stenparti på baksidan vid källardörren. Det växer bara ogräs och nässlor där, men nu har jag rensat och planterat.
Det växer säkert upp en massa ogräs igen, men då får jag ligga i och rensa allt eftersom.
Det är riktigt kul att hålla på och jag tror trädgård har blivit mitt nya intresse :).
Nu ska jag "försöka" att inte köpa mer växter för nu behöver jag sommarkläder istället. Det har inhandlats så mycket till trädgården så jag inte hunnit uppdater garderoben ;).

På baksidan mot husväggen är det jätte torrt och det växer bara ogräs där. Idag kom jag på att vi nog ska lägga sten där istället. Då ser det lite bättre ut. Ingenting av värde kan ju växa där ändå.
Vi ska även lägga sten vid väggen på uthuset eftersom det bara växer ogräs och annat skit där också.
Men detta får nog bli nästa år. Man kan ju inte göra allt på en gång.
Vårt mål i år är en altan och jag hoppas vi får hjälp av svärfar med den. Annars blir vi nog aldrig klara.

Just ja, idag har jag kokat rabarbersaft också och jag hoppas den blir lika god som förra årets.
Den är fortfarande för varm för att drickas, men i morgon ska det provsmakas :).

Tjingeling

Min rabarbersaft...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar