onsdag 22 augusti 2012

Jag har suttit och tittat på Blocket ikväll och blir så förbannad på alla kattungeannonser.
Varför vaccineras och avmaskas inte kattungarna innan dom säljs?? Gå in på en annons som säljer "renrasiga" kattungar och se om ni kan hitta en enda kattunge som säljs ovaccinerad. Jag förstår för det första inte varför man avlar på huskatter som tyvärr inte har något "värde" i mångas ögon. Det blir inte bättre av att de säljs så här och tyvärr oftast billigt. Om nu kattmamman "råkar" få kattungar, gör då så att katten har de bästa förutsättningarna för livet.
Förstår inte hur man kan strunta i att kastrera och låta katten gå vind för våg. Vem vet vad "fadern" har för gener som förs vidare?!? Man får i te enligt lag avla på katter som har vissa fel men väldigt många bryter mot denna lag då de ej har en aning om hur generna eller släktskapet ser ut. Jag har inget mot huskatter, har en själv, men jag är så trött på alla kattungar som säljs hit och dit för några ynka kronor. Tänk på katten för tusan!!! Inte på dig själv som skaffar kattungar bara för att det är "gulligt". Fram med skatt för katter!!! Då kanske vi blir av med de som inte verkar bry dig om dessa underbara djur.
Jag är sur, det kanske märks!!! Såg faktiskt några annonser med "dyra" kattungar. Vad bra tänkte jag. Äntligen någon som låtit vaccinera kattungarna. Men tji fick jag. Verkade inte ens avmaskade. Det låter bara som säljarna försöker tjäna pengar på dom och tyvärr inte bidra till att höja värdet på katten :(.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar