söndag 30 september 2012

Inte bara inbillning

I höst har jag dragits med en långvarig luftvägsinfektion. Efter 2 veckor då jag hade haft feber i en vecka så fick jag äntligen penicillin. Fick Doxyferm som tar många olika bakterier och det hjälpte direkt :).
Döm om min förvåning då min sk "IBS" mage blev bättre?!? Har alltid fått höra att jag har IBS då min mage trasslat sedan tonåren, men nu börjar jag fundera på om jag har för mycket bakterier i tunntarmen. Googlade och hittade info om att de gör studier i USA om just detta. De har sett en samband med att många med IBS blir bättre av penicillin. Det är så lätt för läkare att säga att det är IBS och så skickar dom hem patienten.
Jag ska ta upp det här med min läkare nästa gång för så här bra i magen har inte jag varit sedan tonåren. Behöver bara gå på toa 1 gång istället för 4-5 ggr, magen bubblar inte, den är inte svullen och inga gaser bildas ;-). Det är ju underbart. Nu är det bara att njuta då länge det håller sig :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar