lördag 25 augusti 2012

Idag var jag på auktion. Där gjorde jag en riktigt bra deal.
Hittade en låda med panelgardiner och de var i precis rätta färger som jag vill ha i köket. Så där neutrala men ändå lite höstiga med lite färg i. ( Var och tittade på Hemtex här om dagen och då var jag för snål :)).
Det var tre olika gardiner men för två fönster och jag har bara ett i köket. Kvinnan som stod bredvid var också sugen på lådan och det visade sig att hon också bara hade ett fönster så vi gick ihop och ropade in den tillsammans. Med i lådan var ännu en gardin, fast för bara ett fönster, och en ful duk. Kvinnan ville ha duken så jag tog dom udda gardinerna :). Så för 100:- fick jag 4 set panelgardiner. Dom var nya för de var inte ens tvättade. Det kallar jag ett fynd och en bra deal ;).
Jag hittade en låda med böcker som jag fick stanna till slutet och buda på. Var med upp till 350:-, sen ska den snåla kärringen i mig stopp! Den som bjöd mot mig skulle bara ha lådskiten.
F-n....det var svampböcker, trädgårdsböcker och fågelböcker i den. Den hade jag velat ha.
Tänkte bjuda på lite trädgårdsredskap, men missade det. Jag ville ha ett skyffeljärn, ett sånt man skyfflar ogräs i grusgångar med så jag var fram till paret som hade köpt allt och frågade om dom ville sälja skyffeljärnet. Farbrorn har jag nog kunnat charma :), men hans surtant till kvinna tittade knappt på mig och sa att den skulle hon ha själv.
Lite trevlig kan man väl kosta på sig att vara i varje fall. Så bittra människor det finns.
Stackars farbror tänkte jag.

Nu ikväll var grannen och hans grabb över och grillade. Granntjejen åkte med lilltjejen till sin mamma och pappa så då blev grabbarna ensamma hemma.
Det var så gott att jag nästan ville gråta :).
Men då hade jag varit hungrig sedan kl 14 och när vi åt var klockan typ 19 eller nåt så det var kanske inte undra på att jag fick sådana känslor för maten :).

Det känns lite konstigt att blogga nu när jag har haft paus så länge måste jag erkänna. Vet inte ens om det är någon som läser denna längre, men äh, vad tusan, det är skönt att skriva av sig lite :).

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar